Aarhus University Seal

Invitation (Danish): Dekoloniale Ekkoer – E-bogs-antologi launch og debat

Tid: torsdag den 21. november kl 19.30-21 Sted: Studenternes hus, mødelokale 2. Fredrik Nielsens Vej 2-4, 8000 Aarhus C

Info about event

Thursday 21 November 2019,  at 19:30 - 21:00

Dekoloniale begreber og idéer fylder stadig mere i offentligheden. Senest i Jonas Eikas dundertale ved modtagelsen af Nordisk Råds litteraturpris. Men hvad er det dekoloniale som teori og praksis og hvilke spørgsmål rejser det om Europas koloniale fortid og nutid?

Det er omdrejningspunktet for en ny e-bog antologi med titlen "Keywords Echoes: anthology exploring the keywords of colonial heritage", der er udarbejdet i samarbejde med Baggrund.

Til dette arrangement vil antologiens redaktører præsentere udgivelsen, der udspringer af et EU-finansieret trans-europæisk forskningsprojekt ECHOES, der samler førende eksperter på feltet og tilgår europærisk kulturarv fra et dekolonialt perspektiv.

Du kan allerede nu læse antologien, der ligger online her: http://keywordsechoes.com/

Program/talere: Lektor i Idéhistorie Casper Andersen, Lektor i Nordisk sprog og litteratur Britta Timm Knudsen, lektorerne ved Europastudier Christoffer Kølvra og Jan Ifversen.